Nr 4 2007
Sid 6b

Foto:  © SHOOTMEAGAIN Peter Ortvik, Nikon D2X, Reportage: nathalie Noori

Man blir lätt förvirrad vid första ankomst till mässområdet.
Dels är det gigantiskt stort, ungefär som en större flygplats.
Dels får man nästan känslan av att befinna sig i en science-fiction film med ytterst futuristisk design.

För att ta sig mellan byggnationerna är det långa rullband som gäller och vid varje entré stod en mindre armada av securityvärdar/värdinnor och kontrollerade allas behörighet.

Väl innanför säkerhetskontrollerna, är det långa ben som gäller. Optikmässan höll till i inte mindre än sju hallar, som vardera var i storlek som en fotbollsplan.
Det du ser på bilden till vänster, är ungefär en tiondel av hall 4.

Därför var det överraskande hur dåligt det stod till med kvalitén på serveringarnas utbud. Snustorra mackor med en ledsen skiva självdött kött eller som bäst en halvkokt pasta med tunn utspädd och smaklös köttfärssås.
Vi hittade dessutom en liten inplastad sushibricka för 135 Euro.

Kanske något för en svensk korvkiosk att slå sig in på?

Galnast: Ett Hong-Kong baserat företag som specialiserat sig på maskeradstil. Eller är det kanske mode?

Till vänster:
Störst:
Guccis jättebåge för den som har mycket att dölja.

Till höger:
Dyrast:
Fendis supermodell med diamantbesatt logo (se även nedan).

Gladast: Hos Maui Jim fick man inte bara sommarkänsla utan även mänsklig värme från både "Hula-Hula"-
dansarna samt monterpersonalen. Om du undrar ifall dansarkillen hade något under sitt höftskynke, kan vi
skvallra att det hade han INTE. Märket kommer att introduceras i Sverige under juni månad.

Reportaget från Milano fortsätter på nästa sida. Klicaka på högerpilen.                >>>